1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

zaterdag 5 augustus 2017

aandachtig / attentively

Wat doe ik om mij beter te voelen?
What do I do to feel better?

Ik maak gezond eten, zoals een grote pan soep met zoete aardappels, puntpaprika's en wortels. Doe er gerust meer zoete aardappels, paprika's en dergelijke in. Het is een heilzaam lunchgerecht.

Ik heb op de koelkast een A5 gehangen met de volgende tekst:
schoonmaken:
elke dag een kastje/plank
in de keuken
gedaan: //

I make healthy food, like a large pan of soup with sweet potatoe, paprika, carrot, onion and garlicIt is a wholesome lunch dish.

I hung a paper on the fridge with the following text:
cleaning:
every day a closet/shelf
in the kitchen
done: //

En ik maak weer echte post.
Met aandacht dagelijkse dingen doen, zorgt dat ik uit de maalstroom van gedachten kom. En dat geeft rust.
Het is de bedoeling dat ik meer kan genieten van dagelijkse bezigheden en beter mijn grenzen aanvoel.

And I make real mail again.
Doing everyday things with attention makes the mind clear. 



Inimitable Original font van / by Kimberly Geswein

9 opmerkingen:

  1. Inderdaad, kalmpjes aan en één ding tegelijk, dat helpt bij mij ook. Jouw post ziet er lekker vrolijk uit en die soep... mmmh!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De envelop vol bloemetjes is onderweg naar België ;-)

      Verwijderen
  2. Goed idee om voor zo goed voor jezelf te zorgen! Geniet ervan.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo knap om het allemaal op een manier te kunnen/willen doen die je vol kunt houden en bij jou past. Petje af. En dan ook nog mooie dingen maken, daar word jij nu blij van en later iemand anders.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Bewust en met aandacht dingen doen kan inderdaad goed helpen. Ik hoop dat je je snel weer beter voelt Ageeth. XxX

    BeantwoordenVerwijderen
  5. I also think that there is nothing like a focused mind... and an organized house. It lifts a weight off the shoulders. xox to you!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ha! Sinds onze vakantie ben ik ook dingen aan het aanpakken. To do lijstjes helpen mij heel erg, de timer aan voor facebook en candycrush ook. Ik heb met een tweetal vriendinnen een app clubje om elkaar te steunen. Een goede start zo na de vakantie!! Fingers crossed!! Ik duim ook voor jou!!
    Oh ja, en ik ben weer aan het haken, dat geeft mij rust.

    BeantwoordenVerwijderen